Logo

Recruiter met focus op vastgoedsector

Om voor de eigenaren ruimte te maken voor nieuwe activiteiten en uitdagingen worden de aandelen aangeboden van een vennootschap die recruitment verzorgt voor opdrachtgevers, actief in de vastgoedbranche.

Opdrachtgevers zijn onder meer investment managers, projectontwikkelaars, consultancybedrijven, makelaars/taxateurs, vastgoedbeheerders en beheerders van VVE’s. Voor deze opdrachtgevers worden matchende kandidaten gezocht en geplaatst voor vrijwel alle denkbare functies, zoals projectontwikkelaars, assetmanagers, technisch managers, bedrijfs- en woningmakelaars, propertymanagers, juristen, financieel specialisten tot aan facilitair medewerkers.

De in 2022 gerealiseerde omzet bedroeg circa € 704.000 en de genormaliseerde EBITDA ligt rond de € 394.000. De omzet wordt volledig gerealiseerd met succes fees die regulier neerkomen op een percentage van het vaste bruto jaarsalaris inclusief vakantiegeld. In 2022 zijn bij 58 opdrachtgevers, vacatures ingevuld met een gemiddelde omzet van € 12.137 per klant. De “pijplijn” van medio maart 2023 toont een portefeuille met een omzetwaarde van een vergelijkbaar bedrag.

De dienstverlening is volledig digitaal en online en kan daarmee locatieonafhankelijk plaatsvinden. Wel heeft de onderneming een eigen kantoorruimte in een kantoorgebouw nabij Amsterdam. Er is sprake van een kortdurende huurovereenkomst, die naar keuze kan worden gecontinueerd of beëindigd. De vennootschap is verder vrij van schulden, heeft een lichte kostenstructuur, heeft geen verplichtingen wegens coronasteun en kan worden opgeleverd met het benodigde werkkapitaal, in overleg met de koper te bepalen.

Aan de onderneming zijn de twee eigenaren verbonden alsook een associate die via een inleenovereenkomst zelfstandig recruitment trajecten uitvoert. De onderneming is in staat om alle klantrelaties, pijplijninformatie, company pages op social media kanalen, contracten en beproefde werkwijzen over te dragen, zodat de activiteiten in continuïteit kunnen worden voortgezet. Voor de overdracht zullen nadere afspraken worden gemaakt en de huidige eigenaren zullen zo kort of zo lang als gewenst kunnen bijdragen aan een soepele en warme overdracht. Als dat voor beide partijen wenselijk is, dan staan de huidige eigenaren ervoor open om nieuwe uitdagingen aan te gaan voor of binnen de onderneming van de koper.

Belangstelling? Na ondertekening van een geheimhoudingsovereenkomst wordt meer informatie beschikbaar gesteld in de vorm van een informatiememorandum.

Reactieformulier

Uw vraag, ons advies

Bij groei- en knelpunten waardoor de toekomst van het bedrijf onduidelijk is, wordt een bedrijfsadviseur van MKB Advies Partners ingeschakeld. Wij geven advies zoals advies bedoeld is; Praktisch, doelmatig en effectief op basis van onze kennis, kunde, jarenlange ervaring en met een gerichte oplossing. Het zit bij ons in de genen.

U kunt ons bereiken via

CTA Img