Logo

Schadeherstel bedrijf in regio Boxmeer

Wegens gebrek aan opvolging in het bedrijf wordt een goed en compleet uitgerust schade-herstelbedrijf met personeel en een gehuurde ruimte te koop aangeboden. De onderneming is zeer compleet uitgerust en heeft veel ruimte tot haar beschikking om verdere groei mogelijk te maken. Het oorspronkelijk plan, verkoop aan een medewerker, vindt geen doorgang en daarom wordt het bedrijf nu op de markt gebracht.

De onderneming is in 2015 opgericht en heeft met spuitwerkzaamheden en algemene reparaties zich ontwikkeld tot een allround en lokaal als specialist erkend schade-herstelbedrijf. Het heeft een gerenommeerde naam opgebouwd bij zowel verzekeraars als bij lokale en (klein) regionale opdrachtgevers. De onderneming beschikt over vrijwel alle denkbare machines en werkplaatsinventaris en de afgelopen jaren is sterk geïnvesteerd in specialistische apparatuur voor reparaties aan aluminium en aan elektrische auto’s.

Het omzetniveau is inmiddels sterk groeiende en bedroeg in 2021 € 400.000 en in 2023 wordt een verdere toename verwacht tot € 500.000. Verdere groei is zondermeer de verwachting en daartoe is het aantal vierkante meters van de werkplaats in 2021 verder uitgebreid. Buiten de eigenaar zijn er 2 allround monteurs actief (1,8 FTE). De eigenaar werkt voor de helft van de tijd (20 uur) in de werkplaats en 20 uur per week onderhoudt hij contact met klanten, neemt hij schades op en coördineert hij de contacten met verzekeraars. De vrouw van de eigenaar besteedt een dag per week aan de financiële administratie en de facturatie van werkzaamheden.

De onderneming biedt goede perspectieven en synergievoordelen voor een schade-herstelbedrijf dat opzoek is naar uitbreiding of voor een algemeen garagebedrijf dat op zoek is naar uitbreiding van de dienstverlening met schadeherstel.

De eigenaar is bereid mee te werken aan een goede en soepele overdracht van het bedrijf aan zijn opvolger. Als de koper dat wenst en de samenwerking goed verloopt dan is de eigenaar bereid om nog enige tijd 20 uur per week als monteur betrokken te blijven.

Het betreft een activa-passiva transactie waarbij de gehele werkplaatsinventaris, de voorraad, het onderhanden werk, een leaseovereenkomst, het personeel, het klantenbestand en alle tot de bedrijfsactiviteiten behorende overeenkomsten en leveranciers zullen worden overgedragen.

Begeleidend adviseur: De heer R.P.M. (Ruud) Pondman | ruud.pondman@mkbap.nl | 085 06 04 700 | 06 205 99 860

Reactieformulier

 

Uw vraag, ons advies

Bij groei- en knelpunten waardoor de toekomst van het bedrijf onduidelijk is, wordt een bedrijfsadviseur van MKB Advies Partners ingeschakeld. Wij geven advies zoals advies bedoeld is; Praktisch, doelmatig en effectief op basis van onze kennis, kunde, jarenlange ervaring en met een gerichte oplossing. Het zit bij ons in de genen.

U kunt ons bereiken via

CTA Img